MAPA – LET – LÍNGUA INGLESA II – 53_2025

 

Connecting Food, Earth, Culture, and Language in the Classroom

by Bernadette Musetti, Iliana Chen | 20 Nov 2024

 

Language and food connect us universally, while also being place and culture specific, which makes food an ideal topic for both language and ecoliteracy study. Food is important culturally and holds special meaning for families, religions, nations, and celebrations of all kinds.

 

Classroom Activities to Connect Food and Earth Study

 

Here are a few fun ways to begin discussing food with your multilingual learners of English:

 

Talk about special food: ask each student to name and describe a special dish from their culture and where the main ingredient is grown. Is it grown locally? Is it possibly imported from another region or country? (Ideally the actual dishes could be shared as part of a class or school celebration).

 

Create a recipe book: have your class compile a recipe book of all of the students’ favorite dishes, with each student receiving a copy of the booklet. This gets students thinking about the importance of food to them and their traditions. From there, students can begin to understand some of the issues surrounding food, which include challenges regarding growing, transporting, accessing, and consuming food.

 

Engage in word study: do word study with your students by dissecting and analyzing relevant words. In this case, with the plan to extend food discussion into ecoliteracy exploration, word study might include words like compost, vermicompost, metacrisis, and monoculture. You can complete the word study in advance of the lesson(s) in order to frontload the knowledge.

 

(…)

 

Activate prior knowledge: you can introduce some food-related ecoliteracy topics using a set of true/false statements, where students work in pairs to predict the answers. Through further class study and discussion, they’ll ultimately understand the “correct” responses.

 

(…)

 

Adaptado de: https://www.tesol.org/blog/posts/connecting-food-earth-culture-and-language-in-the-classroom/. Acesso em 2 de jan. 2025.

 


Considering information from the text, explain the connection between English language teaching and learning process with food. After that, suggest an activity that you could develop with your (future) students in English classroom focusing on this connection (English teaching and learning with food). Some examples are provided in the text; you can use its ideas to inspire you, but your activity must be different from the ones mentioned in the text. Write your text in English. It must have from 150 – 200 words.


Além disso, para uma boa execução da atividade:
a) Atente-se às instruções e intervenções realizadas pelos professores formadores e mediadores em aulas ao vivo e no ambiente on-line de aprendizagem (Studeo), por meio do Mural de avisos e Mensagem.
b) Assista ao vídeo com explicações sobre a realização da atividade que está disponível no mural de avisos.
c) A atividade deve ser apresentada no formulário padrão que está disponível na pasta Material da Disciplina.
d) A atividade precisa ser desenvolvida por você, portanto, não utilize cópias indevidas de atividades já realizadas por terceiros, assim como cópias indevidas de textos disponíveis na web.
e) A atividade deve ser feita em inglês, e conter de 150 a 200 palavras.
f) Atenção ao uso coeso e coerente na exposição das informações e no uso da língua inglesa.
g) Em caso de se basear em textos, livros, artigos ou websites, faça as devidas referências em um último slide, conforme as normas da ABNT.

Em caso de dúvida, entre em contato com seu professor(a) mediador(a).

 

MAPA - LET - LÍNGUA INGLESA II - 53_2025

Por Colaborar Educacional

Nossa equipe é composta por profissionais especializados em diversas áreas, o que nos permite oferecer uma assessoria completa na elaboração de uma ampla variedade de atividades. Estamos empenhados em garantir a autenticidade e originalidade de todos os trabalhos que realizamos.

Ficaríamos muito satisfeitos em poder ajudar você. Entre em contato conosco para solicitar o seu serviço.

Aponte o celular para abrir o WhatsApp

MAPA - LET - LÍNGUA INGLESA II - 53_2025 ou clique aqui
Este site utiliza cookies para lhe oferecer uma melhor experiência de navegação. Ao navegar neste site, você concorda com o uso de cookies.